Una dintre cele mai populare destinații de vacanță, Grecia, ne întâmpină cu vești bune! Din 15 iunie putem porni într-o călătorie spre Grecia cu mașina personală, iar din 01 iulie și cu avionul!

Ce ne oferă aceștia mai special? Grecia a anunțat săptămâna aceasta că va acoperi costurile tratamentului și al cazării in hoteluri special amenajate pentru turiștii care au fost testați pozitiv Covid-19, în decursul vacanței în Grecia: „Scopul nostru este să asigurăm condiții de siguranță maximă pentru rezidenți și turiști”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Stelios Petsas.

Ministerul Turismului din Grecia a lansat protocoalele de sănătate care urmează să fie aplicate în toate hotelurile din țară pentru redeschiderea și buna funcționare a acestora în condițiile datorate pandemiei Covid-19.

Planul de acțiune pentru prevenirea, gestionarea și limitarea răspândirii virusului personalului și oaspeților trebuie să respecte recomandările organizației de sănătate publică a Greciei – EODY și va fi revizuit în conformitate cu evoluția situației.

  • toate hotelurile sunt obligate ca pe parcursul întregului sezon, să colaboreze cu un medic pentru prestarea de servicii medicale de prim ajutor, precum și pentru testarea și gestionarea cazurilor suspecte de Covid – 19 (persoanelor care au fost expuse direct la virus și / sau prezintă simptome: febră, dificultăți de respirație, tuse uscată).


CAZARE

  • Completarea fișei de înregistrare se va face de către recepționer, datele fiind furnizate de către client. Acesta din urma, va trebui doar să semneze.
  • Instalare covorașe dezinfectante și dispozitive cu gel dezinfectant la intrările principale.
  • Instalare dispozitive cu dezinfectant la recepție, lifturi și alte zone publice din hotel.
  • Pentru păstrarea distanței sociale recomandate, unde este posibil se vor asigura culoare prestabilite în zonele aglomerate și vor fi marcate locurile de așteptare la recepție, lifturi și restaurant. Se recomandă evitarea utilizării ascensoarelor decât atunci când acest lucru este necesar.
  • Pentru plata costurilor hotelului, sunt recomandate cardurile de credit sau de debit (numerar trebuie acceptat numai în cazuri excepționale). Facturile, notele de plată și chitanțele se recomandă a fi trimise prin e-mail.
  • Prelungirea obligatorie a duratei de check-out și check-in între sejururi (check out până la 11:00 și check-in de la 15:00), astfel încât camerele să poată fi curățate, dezinfectate și aerisite complet prin ventilație naturală.
  • În unele unități de cazare va fi  interzis accesul sau vizitele persoanelor străine

CURĂȚENIE, DEZINFECTARE, MENAJ (CAMERE ȘI ZONE PUBLICE)

  • Se vor dezinfecta constant toate punctele de contact (chei, mânere, balustrade, întrerupătoare, robineți, blaturi, butoane lift, cartele acces cameră, meniuri din restaurant etc.).
  • Cu aprobarea prealabilă a oaspetelui, curățenia și dezinfectarea camerelor se va efectua doar la check-in/check-out, iar schimbul de lenjerie și menajul se vor efectua doar la cerere. Posibilitatea de a face menajul zilnic rămâne valabilă, pentru oaspeții care solicită astfel.
  • Este recomandat ca telecomenzile TV  și climatizare să fie acoperite cu huse de unică folosință. 
  • Recomandăm evitarea pe cât posibil a utilizării aerului condiționat. 

SERVICII ALIMENTARE – RESTAURANTE (A LA CARTE, TIP BUFET, SĂLI PENTRU MIC DEJUN) ȘI BARURI (INTERIOARE ȘI EXTERIOARE)

  • Unde este posibil, accesul la restaurant se va face pe o singură intrare, mesele vor fi amplasate la o distanță de 1,5- 2 metri între ele și numărul de persoane la o masă va fi limitat la 4-6 (în funcție de dimensiunea familiei), iar bufetul poate fi amplasat în mai multe zone, pentru a se evita aglomerarea spațiului.
  • Personalul care va servi la bufet va purta măști și mănuși de protecție și va înmâna preparatele selectate de oaspeți, tacâmurile și vesela, pentru a evita atingerea lor de mai multe persoane.
  • În cazul în care, numărul oaspeților va fi mai mare decât capacitatea maximă admisă în restaurant, respectând distanța impusă, este posibil să se stabilească anumite intervale orare în care se va lua masa, pe serii, în funcție de preferințele turiștilor communicate încă de la momentul cazării. Spre exemplu, la micul dejun acesta va putea fi servit în 2 serii: 07:30 – 09:00, 09:30 – 10:30.
  • În pauza dintre seriile de servire se vor dezinfecta mesele, scaunele, aparatele din restaurant (aparate cafea, aparate prăjit paine etc.).

PISCINE ȘI ALTE FACILITĂȚI DE AGREMENT

  • La piscină și la plajă șezlongurile vor fi igienizate după fiecare utilizare și se vor  aplica măsuri de distanțare socială (minim 2 m distanță între șezlonguri)
  • Sunt autorizate să funcționeze doar piscinele situate în spații exterioare, se aplică masuri de distanțare socială. Experții în Sănătate Publică  au afirmat faptul că datorită cantității de clor noul coronavirus nu trăiește în apa din piscine. Totodată, specialiștii afirmă că este aproape imposibil ca virusul să se dezvolte în apa sărată a oceanelor și a mărilor. 
  • Programul de divertisment va suferi modificări și va fi adaptat astfel încât să fie respectate condițiile de distanțare socială.
  • Nu se va impune purtarea măștii în spațiile exterioare precum și la plajă dar se recomandă distanțarea socială.

LOCURI DE JOACĂ

  • În conformitate cu cadrul legal actual, trebuie evitată supraaglomerarea și se aplică reguli de distanțare socială.

SERVICII SPA

  • În conformitate cu cadrul legal actual, se aplică reguli de distanțare socială (distanța de doi metri între membrii personalului și al oaspeților). Oaspețiilor li se permite accesul numai pe baza unei programări prealabile.

MAGAZINE CARE OPEREAZĂ ÎN HOTELURI

  • În conformitate cu cadrul legal actual, se aplică reguli de distanțare socială. Marcajele speciale ale podelei vor fi utilizate pentru ca oaspeții să mențină distanța corespunzătoare (1,5 metri) unul de celălalt.

Vă tentează o excursie în Grecia? Unde ați merge? Pe mine mă fascinează în continuare Santorini…O combinație unică între mare și cer, peisaje rupte de pe cărțile poștale, mori de vânt și cel mai frumos apus din toata Europa! Situată în Marea Egee, cea mai sudică dintre insulele Cyclade, este locul în care stâncile ne povestesc despre cea mai mare catastrofă naturală care a scuturat zona Mediteranei dar care a creat două dintre cele mai faimoase plaje din lume: Plaja Roșie și Plaja Neagră. Santorini este locul de unde pornește și mitul Atlantidei. În mijlocul insulei se află un lac cu apă albastră, care s-a format pe locul unui vulcan foarte vechi care, conform legendei, a distrus continentul pierdut, Atlantis, atunci când a erupt acum 3500 de ani, îngropând orașul antic Akrotiri (care acum este excavat) sub tone de cenușă. În Santorini natura pictează zilnic imagini de o infinită frumusețe…